28.11.04

wat zeg je me nou?

onder het motto van "smaken verschillen", hier de reactie van marcel m. uit gouda op de door mij samengestelde he said/she said cd:

Hoi Bas,

Hierbij mijn recensie. Kort samengevat, (onze) smaken verschillen ;-)

1. Kaffe Matthews - Long Line Starting
Mijn eerste en later ook laatste idee was dat het een testbestand voor een oormeting is. Aan het gepiep kan ik niets interessants ontdekken. Mijn oren doen het i.i.g. nog goed ;-)

2. Halo - Meat
Van het ene naar het andere uiterste. Qua geluid tenminste want mijn mening erover is hetzelfde. Ook dit is niet aan mij besteed. Veel (monotoon) geschreeuw, weinig wol.

3. Bjork - Vokuro
Een oude bekende. In het begin van haar solocarriere leuk maar allengs minder. Hoewel het goed aan te horen is brengt het geen verandering teweeg. Niet meer dan aardig.

4. Vincent Gallo - Honey Bunny
Dit bevalt me. Klinkt lekker (gevoelig). Geen geweldige zanger maar in combinatie met het subtiele gitaarwerk een prima nummer. Best benieuwd naar meer van hem hierdoor.

5. Efterklang - Collecting Shields
Als ik het nummer hoor vind ik het wel iets hebben maar het blijft niet hangen. Fraai muzikaal behang. Steeds voorbij voordat ik het door heb en dat is een slecht teken.

6. Sunn O))) - A Shaving Of The Horn That Speared You
18 minuten geluidsmanipulatie zonder dat er iets noemenswaardigs gebeurt. Het kan me echt niet boeien en nauwelijks voor te stellen dat het bij een ander wel het geval is.

7. Pan Sonic - Mayhem I
Geluidsterreur wil ik het noemen en niets meer. Erg monotoon en zonder enige richting. Blij als het na een krappe drie minuten afgelopen is want dat is al veel te lang.

8. Julie Doiron - Oh These Walls
Gelukkig weer eens een echt liedje maar verder niet bijster interessant. De minimale pianobegeleiding is bijzonder maar de zangeres is te doorsnee om te boeien. Saai.

9. Biosphere - Deviation
Zie nummer 6 maar dan een stuk korter. Van Biosphere heb ik weleens iets beters gehoord alhoewel het in het algemeen niet mijn cup of tea is. Bel Canto deed me meer.

10. So - 1
Het wordt eentonig maar ook hier kan ik niets mee. Van hard naar zacht met allerlei geluidseffecten. Hoe vaak ik het luister, het blijft onbehapbaar. Ik heb het geprobeerd ;-)

11. Arve Hendriksen - Opening Image
Perfecte achtergrondmuziek voor een natuurdocumentaire. Ik zie steeds fraaie beelden voor me en daarmee is het goed te beluisteren. Losstaand heeft het m.i. te weinig te bieden.

12. Lisa Gerrard & Patrick Cassidy - The Song Of Amergin
Visioenen van Clannad komen in me op. Dit is lang niet zo erg maar plezierig is het niet te noemen, slaapverwekkend wel. Bombastisch geheel met dat strijkgeweld. Tergend traag.

De uitdaging van zo'n cirkel is dat je vaak muziek voorgeschoteld krijgt die je nog niet kent. In dat kader is het deze keer volledig gelukt want ik kende geen enkel nummer. Na beluistering bleek ook echter waarom want op een enkele uitzondering na is het niet aan mij besteed. Ik heb het ruim de tijd gegeven om op me te "groeien" maar dat gebeurde niet. Vandaar bovenstaande recensie, ik kan er helaas niet meer van maken. De enige, echte uitschieter die er m.i. ver bovenuit steekt is Honey Bunny van Vincent Gallo :-)

Groeten, Marcel


jammer maar helaas dus. risico van het vak ;-). better luck next time.

2 opmerkingen:

Manic Inventor zei

Arme Bas, dan probeer je eens iemand op te voeden.

bas zei

goed geraden! hoewel je natuurlijk gewoon op de sunn site hebt gekeken ;-)

ben blij dat je hem goed vindt!