3.1.07

eiersalade

waarschijnlijk mijn eerste besef dat ik iets lekkers in elkaar kon breien: het moment dat mijn bezoek op feestjes begon te vragen of ik nog van die lekkere eiersalade had gemaakt. en verdomd, hij smaakt nu nog steeds heerlijk, merkte ik zo rond de jaarwisseling. daarom hier mijn eerste "eigen" recept:

eiersalade
5 hard gekookte eieren, klein gesneden (kun je eindelijk weer eens die eenzame eiersnijder gebruiken die nu achter in je keukenkast stof ligt te vergaren)
een halve ui, zo fijn mogelijk gesnipperd
2 opgehoopte eetlepels mayonaise
een flinke kneep curry (wel hela curry gewürz, waag het niet om een andere, altijd inferieure kwaliteit te gebruiken)
een paar scheuten maggi
een paar snuffen paprikapoeder en cayennepeper
peper en zout

heerlijk op stokbrood, nog fantastischer op toastjes.

(luistertip: anna ternheim - separation road; de uitgeklede versie. heel mooie ontspannen luisterliedjes die ik hard nodig had na een hoge dosis scott walker.)

Geen opmerkingen: