31.5.07

pizza kosmik

moet bekennen dat mijn laatste recept al weer een tijd geleden is (mist iemand ze eigenlijk?). heb weinig tijd en/of zin gehad om ze op te schrijven, dus ondertussen hebben jullie dingen gemist als rabarbercompote met vanilleroom, huisgemaakte tomatensoep, echte echte aardappelpuree, een grandioze pastasalade met tonijn en zoete aardappel, en kabeljauwfilet in serranoham hebben gemist. laatste nieuwe culinaire (nou ja) hobby is trouwens zelf milkshakes maken in allerlei soorten en maten. simpel en lekker. net als de pizza van vandaag:

men neme een pak pizzabasis van ah (bodem in blik en potje tomatensaus). leg de bodem op een licht ingevet bakblik (of gebruik bakpapier), en rol het deeg enigszins uit. smeer de saus - die verrassend goed smaakt - over het deeg en beleg met groenten naar keuze, maar probeer deze combi eens: courgette in kleine blokjes gesneden en groene aspergetips (dat zijn mini groene asperges, ook van ah). hou je van kaas, dan doe je er een mengeling van mozarella, ricotta en parmezaan op; ik deed er echter gescheurde plakken serranoham op (mag elke andere gedroogde rauwe ham zijn). heerlijk zoutig en knapperig. wat zwarte peper erover, enkele drupjes goede olijfolie, en dan 15 tot 20 minuten in een oven op 200 graden. succes verzekerd! de combinatie van frisse asperges en courgette, en de zoute ham (of kaas) maakt het erg lekker en op zelfs op een of andere manier best delicaat van smaak. en dat voor zo'n simpel recept. had ik zelf niet verwacht.

5 opmerkingen:

moniiq zei

mist iemand ze eigenlijk?

jawel, ik las ze graag ter inspiratie, al had je -naar mijn vegetarische smaak- iets te vaak vlezige ingredienten.

ben erg benieuwd naar de grandioze pasta-salade!

hoe vergaat het bryn (prachtig op de foto's!) in zijn culinaire ontwikkeling?

bas zei

tja, ben nu eenmaal een vleeseter ;-). met deze pizza moet het dan wel weer lukken, nietwaar?

qua pastasalade: ik moet tot mijn schaamte toegeven dat ik niet meer precies weet wat ik erin heb gedaag :(. wat ik me kan herinneren: pasta, zoete aardappel, tonijn (op olie), rode ui, whisky-cocktailsaus, augurk. maar dan mis ik vast nog wat dingen.

bryn zijn culinaire aspiraties gaan momenteel nog niet verder dan moedermelk, maar ik ben me nu al aan het verheugen om samen met hem te koken - samen koekjes bakken, of fruitgums maken. en ik zal proberen hem mijn liefde voor oosters eten bij te brengen, want dat kook ik veel te weinig momenteel - omdat mijn lief er niet veel aan vindt.

O. L. Muñoz Cremers zei

Ik mis ze wel degelijk! Al kan zo'n kant-en-klare pizzabodem natuurlijk niet.:)

rabarbercompote met vanilleroom ben ik dus meteen erg nieuwsgierig naar.

jnnk zei

Er is voor mij nog genoeg ongelezen archief om van je recepten te kunnen genieten, maar ik ga ze missen als ik daar mee klaar ben.

FOM zei

met Monique eens! te veel vlees, maar ik lees je blog en recepten met veel plezier.

pizza ga ik vandaag eens maken. of zondag.