8.11.04

saus voor over de pasta

zoals ik al zei: ik wil het wel eens over eten en koken hebben. doe het allebei erg graag, en ben ook in beide heel goed. vind ik tenminste, maar gelukkig is mijn vrouw het met me eens.

recept van de dag (ook geschikt voor de vegetarische medemens):

penne met aubergine, zongedroogde tomaatjes en pijnboompitten (2 a 3 personen)
250 gram penne
1 aubergine
1 rode ui
2 teentjes knoflook
100 gram zongedroogde tomaatjes
olijfolie
balsamico azijn
peper en zout

snijd de aubergine in blokjes en bak ze 10 minuten in een flinke scheut olijfolie. kook ondertussen de penne al dente. ui en knoflook fijn snijden en bij de aubergine doen, en na een paar minuutjes de klein gesneden tomaten toevoegen. dan wat balsamico azijn erbij schenken (op gevoel he, duim op de opening en sprenkelen maar) en die een tijdje laten inkoken. op het laatst kunnen de licht geroosterde pijnboompitten erover, waarna de prut bij de afgegoten pasta gedaan kan worden. peper en zout naar smaak! als je wil kun je er een fikse dosis verse basilicum erbij doen, of wat gehalveerde olijven. wat stokbrood erbij, en bas is your uncle!

ben benieuwd wie hem als eerste gaat proberen!

3 opmerkingen:

Ludo zei

Ga je vaak van die recepten publiceren?
Anders voel ik een sinterklaassurprise idee voor mijn moeder opkomen. :D

bas zei

is wel de bedoeling ja. ga ik er natuurlijk wel een paar geniale jatten uit de kookboeken hier in huis ;-)

rizzx zei

Een lekker vis recept is nooit weg. ik zal de eerste zijn die hem uitprobeert!