16.11.04

typisch een geval voor risperdal

fortuyn is dus de grootste nederlander. beschamend. schrikbarend. mensen zijn zo dom. waar ik me echter het meest over druk maak is dat het gros van de mensen gaat denken dat dit een representatieve voorstelling is van de mening van de hele nederlandse bevolking. dit alles komt trouwens waarschijnlijk ook nog door die ene gebeurtenis, waardoor de rechtse rakkers weer aan populariteit hebben gewonnen.

fortuyn heeft het ook te danken aan het feit dat hij nooit heeft kunnen bewijzen dat zijn gedachtengoed totaal irreëel was. populistisch geblaat en helaas nog altijd erg populair. dat hij nu tot grootste nederlander is verkozen doet me ook weer denken aan mijn gedachten ten tijde van de moord, namelijk dat er een massapsychose heerste - en dus nog steeds heerst - in de lage landen. "tijd voor een anti-psychoticum in het drinkwater" zei ik toen, en ik ben het nog steeds met mezelf eens.

bovenstaande titel is trouwens een daadwerkelijk bestaande reclame-slogan van janssen farmaceutica om hun anti-psychoticum risperdal (risperidon) aan de man te brengen. minstens zo belachelijk en beschamend als die hele grootste nederlander verkiezing.

Geen opmerkingen: