24.11.04

peter! kinderpindakaas!

ok, voor de makkelijke hap. ik hou van het idee van tosti's, maar ik lust geen kaas. nee, echt niet. dan maar iets anders geprobeerd, en zo ben ik bij dit uitgekomen: neem twee verse witte boterhammen, en beboter ze licht. smeer er vervolgens een flinke laag pindakaas op, om dat daarna vol te leggen met plakjes banaan. de liefhebber van zoet zou er misschien nu wat suiker over kunnen strooien, maar ik hou van hartig en pittig, dus ik smeer er een aardige laag sambal op. hup, boterham dichtklappen, flink aandrukken en het tosti-ijzer in. echt, supercombinatie; het brood wordt knapperig, de banaan smelt zo lekker uit over de pindakaas en vermengt zich met het scherpe van de sambal: zoet, zout en scherp tegelijkertijd. goed, als je dit belachelijk lijkt kan ik je gerust stellen dat je niet de eerste bent die me hiermee voor gek verklaart. maakt niet uit, ik maak me er nog een. oh ja, voor de eerstvolgende trivial pursuit: het lievelingskostje van elvis was een peanutbutter-and-banana-sandwich. als je mij niet wilt geloven, dan elvis toch zeker.

6 opmerkingen:

O. L. Muñoz Cremers zei

Hahaha, Bas houdt ook niet van kaas! (ben je soms ook linkshandig?). Vreemd genoeg hou ik niet van kaas behalve van gesmolten kaas...dus tostis zijn yummie. Al klinkt dit idee ook erg fijn. Doet me een beetje denken aan een sandwich die ik ooit in New Orleans at: toast met pindakaas met banaan met honing met wat walnoten erover.

Anoniem zei

Ik houd niet van banaan. Sterker: ik gruwel ervan.
Echte knalgele Hollandsche kaas daarentegen...
Roger in Mokum

Manic Inventor zei

Eindelijk nog eens iemand gevonden die ook niet van kaas houdt. Dacht ondertussen dat ik een unicus was.

bas zei

nee, ben niet linkshandig, wel linksvoetig (telt dat ook?). en die new orleans toast lijkt me geweldig!

Ludo zei

Hier ook een anti-kaasmensch. Ook linkshandig, maar wel rechtsvoetig. Trouwens van Pindakaastostis krijg ik nachtmerries.

rizzx zei

ew gedver! niks kan tippen aan een dikke sliert gesmolten kaas