2.5.07

dilemma

goed, morgen naar susanna and the magical orchestra in utrecht. heel mooi, prachtig vooruitzicht, geen probleem. maar eind mei komen zowel fu manchu als trouble naar een concertzaal redelijk in de buurt, en ik wil niet twee avonden in een week van thuis weg zijn (andere prioriteiten, weetjewel). wat nu te doen? lekker naar fu manchu, met hun geweldige nieuwe album we must obey, hun beste sinds het superduo in search of... en the action is go? zal een heerlijke, vurig rockende avond worden met veel vuige power. of naar trouble, die op hun nieuweling simple mind condition niet meer doen een mindere kopie maken van hun hun prijsalbums als trouble, manic frustration en in mindere mate (qua prijsalbums dan) plastic green head. inmiddels al ouwe lullen, dus enige gezapigheid verwacht ik wel, maar die oude hits... man o man, heerlijk meezingen, zwelgen in de nostalgie van onschuldigere tijden. en die heerlijke twinsolo's ook nog. wat een dilemma, niet? ik kom er voorlopig nog niet uit, vermoed ik. wie helpt?

5 opmerkingen:

Marieke zei

Ga naar fu Manchu. Drinken we een biertje ;-)

bas zei

goed plan! kom je ook naar de effenaar dan op de 23e?

Marieke zei

oh damn... het wordt deventer!

Hiram zei

Ga naar Trouble! Zou zomaar eens de laatste keer kunnen zijn dat ze hierheen komen, gezien hun ouwelulligheid én de matigheid van Simple Mind Condition. Fu komt daarentegen zo'n beetje elk jaar wel spelen, deze keer helaas voor mij slechts in verweggistan. Ik dacht nog even, da's een mooie gelegenheid om die nieuwe Effenaar 'ns uit te checken, maar toch niet mooi genoeg om daarvoor Shellac in Paradiso te laten schieten :)

Hiram zei

O & The Action Is Go heerscht inderdaad. Die steeds in zoempiepkraak ontsporende éénakkoord wahwah-riff in "Evil Eye" blijft mijn ultieme Fu Manchu-moment.