24.12.04

05. Efterklang - Tripper



moeilijk om hier nog wat relevants over te zeggen, want ik heb er al twee stukjes aan gewijd. daarom citeer ik mezelf een paar keer, en verwijs ik u voor verdere uitleg naar dit stukje hier, en dat andere stukje daar.

“organisch en anorganisch gaan hand in hand, strijkers en overslaande cd's zijn de beste vrienden, en uiteindelijk is de luisteraar de van geluk uitzinnig lachende derde.”

“de melancholieke liedjes doen denken aan múm, sigur rós en the white birch - toevallig allemaal scandinavische stemmingmakers, zou er iets in de lucht zitten daar? – maar kunnen plots gaan glitchen als een lichtvoetige fennesz, waarna de glitches zo achter elkaar worden geplaatst alsof steve reich net een masterclass minimal music heeft verzorgd. ondertussen komt rachel’s een strijkkwartet op maat leveren.”

“er zijn weliswaar flink wat experimenten aanwezig en je hoeft ook niet raar op te kijken als er plots een kinderkoor opduikt, maar efterklang heeft het voor elkaar gekregen om al die dingen alleen maar als bouwstenen te gebruiken voor een verzameling indrukwekkend mooie liedjes.”

het enige minpunt is eigenlijk dat ik nog niets van deze deense band afwist toen ik deze zomer aldaar op vakantie was.

(de lijst gaat verder na de alomvattende kerstboodschappen)

1 opmerking:

melvinbloodyhand zei

yo bas

ik ben ook maar eens een bloger begonnen. Livejournals waren niet altij even handig.

http://melvinandthebloodyhand.blogspot.com

linkje ;)