13.12.04

nabeschouwing



indrukwekkende prestatie dus, die kesto (234.48:4) van pan sonic. zoals je hebt kunnen lezen is het deels een geweldige collectie albums. toch draai ik hem maar weinig, en ik kan moeilijk aangeven waarom. cd2 valt zowiezo tegen, dus die komt er nauwelijks meer in, maar ook de andere 3 laten zich niet veel meer horen. op een of andere manier wordt mijn stemming er nooit gezelliger op, zeker bij cd3. ik denk dat uiteindelijk niet alleen het formaat van 4 volledige cd's afschrikwekkend is maar ook de meedogenloze muziek. het lijkt allemaal zo gevoelloos, zo onmenselijk.

hoe hoog ik kesto (234.48:4) ook heb zitten, uiteindelijk heeft-ie mijn jaarlijst niet gehaald. natuurlijk is een vierdelig album een buitencategorie, maar ook omdat ik blijf twijfelen tussen "echt waanzinnig goed" en "ontzettend knap gedaan". de balans lijkt op dit moment even door te slaan naar het laatste. en met "ontzettend knap gedaan" red je het niet in een jaar waarin anderen veel dieper liggende emoties aanspreken.

Geen opmerkingen: