25.3.05

de denker

vandaag tijdens intervisie onderwijs de leerstijlentest volgens kolb gedaan. ik had hem een aantal jaren geleden al eens gedaan, maar die uitslag ben ik kwijt. het leuke is dat zo'n test niet te faken is - als je dat al zou willen.

erg herkenbaar: ik ben bepaald geen doener of dromer (bezinner), ik heb een beetje van een beslisser, maar ik ben vooral een denker. volgens de theorie leert de denker het beste van:
  • gestructureerde situaties met duidelijke doelstellingen
  • als ze de tijd krijgen om relaties te kunnen leggen met kennis die ze al hebben
  • situaties waar ze intellectueel uitgedaagd worden
  • de kans krijgen vragen te stellen en de basismethodologie, logica etc. te achterhalen
  • theoretische concepten, modellen en systemen

natuurlijk is het wat zwart-wit gepresenteerd, maar er zit zeker een kern van waarheid in. lees hier meer over de leerstijlen.

Geen opmerkingen: