26.6.05

heet...

fuck zeg, wat was het heet de afgelopen week. geen zin om te schrijven. verlammend. gisteren was het gelukkig wat afgekoeld, maar in zaal belgië was daar helaas niets van te merken. sterker nog, ik kan me niet herrinneren dat ik het ooit zo warm heb gehad. samen met hans van km zat ik op het balkonnetje om naar wolf eyes en sunn o))) te zien en horen, waarbij de temperatuur echt wel boven de 40ºc kwam. echt, zelfs tijdens een non-aktiviteit als gewoon op mijn kont zitten, liepen de straaltjes zweet letterlijk van mijn benen af. niet meer normaal.

het kwam wolf eyes en hun muziek bepaald niet ten goede. niet alleen viel de stroom op het podium tot drie keer toe uit, ook de hoogst kille noise deed het niet echt lekker in deze sauna. de ernstig verontrustende muziek - zo nihilistisch en zwart als maar zijn kan - heeft -10ºc nodig om optimaal tot zijn recht te komen. de combinatie van totaal melodieloze ruis, schel gebeuk en de onmenselijke schreeuwpartijen, en de ondraaglijke hitte, maakte het op sommige momenten niet om door te komen. de band was zelf ook niet tevreden trouwens.

de idioten van sunn o))) kwamen zelfs in deze heteluchtoven met hun monnikspijen aankakken. Niet te geloven. hun geluidsgolven kliefden zich op de inmiddels bekende wijze door de hitte heen, zich niets aantrekkend van enig ongemak. op de een of andere manier werkte de hitte bij sunn o))) niet als tegenstander; de riffs leken de hitte te omarmen. toen in de tweede helft atilla cishar zijn zangdrones en chants-grunts kwam toevoegen werd de sfeer zelfs eng en angstaanjagend. de hel was heel dichtbij, zullen we maar zeggen.

het was zwaar, maar hans en ik waren erbij.

2 opmerkingen:

rizzx zei

dus het was weer de moeite waard? mooi, klote dat ik er niet bij kon zijn

bas zei

het was een indrukwekkende avond, maar ik wil niet nog eens zo iets meemaken. te heet om echt te genieten, zeg maar.