5.6.05

even een vraagje



en dan specifiek aan de heren omar en vincent, en wellicht ook aan gerard en willem aangezien ik ze tot de kenners reken als het gaat om beats en aanverwanten: waar moet ik lawrence positioneren? na zijn heerlijke tracks op superpitchers today heb ik zijn the night will last forever gedownload, en ik ben zwaar onder de indruk van de aanwezige sferen - die ik nog maar eens als 'dromerig', 'kosmisch' en 'ruimtelijk' wil omschrijven, bij gebrek aan kennis en meer inspiratie. hoe noem je deze muziek eigenlijk? zijn er soortgenoten? want als dat zo is moet ik acuut ook die kant op. schitterende pracht die me nog beter bevalt dan today, want daar staan toch ook wel een paar minder boeiende tracks tussen.

11 opmerkingen:

O. L. Muñoz Cremers zei

Tsja. Lawrence is vrij uniek. Eigenlijk net niet minimaal (zoals Gas bijv. weer wel is.) Hij wordt wel vaak vergeleken met Theo Parrish (uit Detroit). Persoonlijk vind ik Lawrence superieur.

En vergeet niet dat, die vorige twee albums, met name het debuut, nog veel beter is. ;)

O. L. Muñoz Cremers zei

Oh ja, probeer anders 1981 van Markus Guenter eens. Gaat wel al meer de ambient kant op.

bas zei

hmm, goede tips, dank. maar waarom zijn de eerdere lawrence albums beter?

O. L. Muñoz Cremers zei

Zin gelijknamige debuut is stilistisch wat veelzijdiger. Abscense of Blight is lijkt wat meer op de laatste, al is dat een wat koudere plaat. Die nieuwe is wat lente-achtiger.

Mathew Jonson is trouwens misschien interessant om verder uit te checken. En ik bedacht dat Las Vegas van Burger/Ink een zekere verwantschap kent.

O. L. Muñoz Cremers zei

Ik vind Parrish nogal overgewaardeerd, sorry Vincent. Een minder godheid van het Detroit-pantheon.

Lawrence zweeft als een engel boven het peloton.

@Gerard: Mat Jonson, ik zou zeggen Marionette (er is een speciaal Jonson mapje op mijn HD. ;)

rizzx zei

MARIONETTE!
MARIONETTE!
MARIONETTE!
MARIONETTE!
MARIONETTE!

:) wat een nummer

bas zei

inderdaad, marionette is een supernummer. wat ik me afvraag: heeft mathew johnson ook hele albums gemaakt die deze klasse benaderen? want ik ben meer een album- dan een track-man.

O. L. Muñoz Cremers zei

Nee nog niet. Maar je kan zelf een mooi verzamel cdrtje maken van zijn beste tracks. ;)

rizzx zei

heb ik ook wel ja, ik wil hele albums zien

willem zei

dit komt 't meest in de buurt van een MJ "album". mix001, vanzelf.

willem zei

grrrrrr. f*kng blggrrrr.

http://www.markconsumption.com/

dus.