28.11.05

favo

ik zat me af te vragen: wat zijn jullie favoriete gerechten eigenlijk? zijn er nog gerechten waarvan je zegt: zeg bas, dit is de echte echte eetshit, kun je daar geen recept bij bedenken? dus onder het mom van "u vraagt ik draai": wat eet je het liefst en heb je daar een recept voor nodig?

oh ja, ik maak dus vrijwel niets meer met zakjes of potjes. dat is dan weer het nadeel van goed kunnen koken: die mixen van knorr o.i.d. smaken voor geen meter meer. veuls te zout, eenheidsworstigere smaakstoffen, saai en vaak gewoon niet te eten. ik maak nog wel eens een uitzondering voor de burrito-mix van knorr, maar dan alleen omdat vrouwlief dat graag lust. pastasauzen maak ik *nooit* meer van een pakje, dat komt mijn keelgat nauwelijks meer door. en na het grote succes van mijn wrede chili (nietwaar omar, martijn en vincent ;-)?) wil niemand toch meer chili uit een pakje?

8 opmerkingen:

willem zei

Die wrede chili van je ga ik echt eens maken, maar grappig genoeg is chili ook het enige gerecht waar ík nog een pakje voor gebruik: de mix van Casa Fiesta. Pittig, niet te zout en met wat gehakt, knoflook, bonen, prei, champignons en rode + groene paprika staat binnen een half uur een lekkere chili op tafel (of op schoot...). Met een lik zure room en naturel tortilla chips.

Als je nog een snel roerbakgerecht met thaise twist weet dan hoor ik het graag. Zelf ben ik al jaren fan van een kip/limoenrasp/sambal/bosui/gember/oestersaus/cashewnoten schotel, met pandan rijst. Ik vind het (de thaise dus) de ideale keuken om na het werk snel iets smaakvols te maken.

O. L. Muñoz Cremers zei

Ik ben op eetgebied een rockist, fuck die mixen en andersoortige ongein.

Maar ja, favo's, Stierenstaart in wijnsaus zoals in Madrid gemaakt? Probeer die staart maar eens in de polder te scoren, volgens mij is het makkelijker om een uzi op de kop te tikken. ;)

Wacht dit is een leuke uitdaging. Ik ben altijd op zoek naar manieren om die saaie maar oh zo essentiele/voorhandige aardappels smakelijk te krijgen (en anders dan die Italo knoflook met rozemarijn e balsamico methode ;) Heeft u iets op het oog oh Hogepriester van de Maag?

bas zei

ik heb al iets in gedachte voor beiden, hoewel aan het thaise concept van willem natuurlijk maar weinig verbeterd kan worden.

ik ga er een aparte post aan wijden, dus laat alle vragen maar komen ;-)

willem zei

nou, dat gerecht is nóg beter als de koriander toevoegt die ik vergeten was te melden...

kan je ook iets verrassends met bloedworst?

rizzx zei

hmmm ik heb ooit op Rhodos het lekkerste visgerecht ooit gegeten. Ik weet niet meer precies hoe het eruit zag of wat het was maar het hoofdingrediënt waren sardientjes. Heerlijke sardientjes, en niet die in tomatensaus uit blik :(

Ludo zei

ik lees liever over koken dan dat ik eet. :)
Dus wfd: geweldig!
Maar geef mij droge rijst met erwtjes uit blik en een of ander stuk vlees.
Of aardappels van mijn Oma. Van haar land bedoel ik..

bas zei

je eet niet graag, ludo? het moet niet gekker worden zeg ;-)

Martijn zei

pastasauzen maak ik *nooit* meer van een pakje, dat komt mijn keelgat nauwelijks meer door.

De Barilla Arrabbiata is anders zeer goed te hachelen als je een keer haast hebt. (Ingrediënten: tomatenvruchtvlees 83%, tomatenconcentraat 7,9%, olijfolie, paprika's 2%, zout, knoflook, peterselie 0,54%, suiker, rode peper 0,18%. Dat kan je zelf ook maken, zit er meer peper, paprika en peper in, maar dan ben je niet in 30s en voor 1 euro nog wat klaar.)