24.8.05

everything's changed

hoe ik ook mijn best doe om multiply even geweldig te vinden als bijna iedereen, ik blijf de plaat van jamie lidell wat te wisselvallig en wat te vlak vinden om er echt uit mijn dak van te kunnen gaan. ik blijf het ook steeds vergelijken met Lidell's bijdrage aan 'everything's changed' van de matthew herbert big band, wat een fenomenaal liedje met dito zangpartij is dat toch. die klasse wordt op multiply alleen met 'what's the use' benaderd, de rest komt bij lange na niet in de buurt. maar goed, het zal wel liggen aan het feit dat ik veel meer met jazz dan met soul heb. maar toch...

6 opmerkingen:

Manic Inventor zei

ik ben geheel mede met u. live is hij trouwens veel beter.

O. L. Muñoz Cremers zei

Ik ga nog verder, dat nummer op Big Band was ook al een aanfluiting. En super_collider is niet om aan te horen. De man heeft gewoon een hele irritante stem-stem, zo'n "oh wat kan ie toch goed zingen" stem.

Ludo zei

ik zag een lowlands sessie van 3voor 12 op tv.. vond ik toch wel erg cool. de man is erg theatraal, dat is live natuurlijk een pre.
Op de plaat vind ik er ook niet veel aan behalve de nummers "Multiply" en "What's the Use".

bas zei

hmm, ik hou wel van zijn stem, en zijn gemak waarmee hij zingt, maar de plaat begint me steeds meer tegen te staan. dat nummer van de big band blijft wel heel erg sterk overeind staan.

Guuzbourg zei

Vervang 'Jamie Lidell' door 'Animal Collective' en we zijn het volkomen eens.

Guuzbourg zei

Behalve dan dat AC natuurlijk niet bijdroeg aan de Herbert-plaat, maar ik hoor het dus totaal niet in Animal Collective. Lelijk gezongen, slechtlopende liedjes, beroerd gespeeld, beroerd geproduceerd, onzinplaat.