12.2.05

thuis

in de bijna drie weken zonder thuiscomputer heb ik me bijna ontheemd gevoeld. ik had nog niet beseft dat het hele internetcommunity/muziek gebeuren zo sterk met elkaar verbonden waren. computer weg: nauwelijks nieuwe muziek + nauwelijks contacten met gelijkgestemden. en ook het feit dat ik m83 en junior boys, mijn twee grote liefdes van januari, een aantal weken niet kon ontmoeten stemde me bijna somber. begrijp me niet verkeerd, ik verveel me nooit en zoek met succes naar andere dingen, maar het is geen muziek. zonder muziek geen bas, zoveel is weer duidelijk. en die muziek mag dan vooral voor mezelf zijn, het is toch veel leuker om die ervaringen te kunnen delen met mensen die zich dat gevoel precies kunnen voorstellen?

sinds gisteren is het ding weer terug en de muziek dus ook. geweldig. de nieuwe boris bijvoorbeeld, dronevil. machtige postdoom die met minstens even grote letters naast de usual suspects geschreven kan worden. zoals sunn o))), waarvan net de grimmrobe demos zijn heruitgebracht. riff op riff op riff, geen genade, een inktzwarte kosmische nachtmerrie. die twee samen op tour is een droombill.

5 opmerkingen:

O. L. Muñoz Cremers zei

Grimmrobe demos een aanrader dus? Toevoeging aan het Sun o))) canon?

bas zei

vind ik wel ja. duidelijk meer op gitaar gericht dan hun huidige dronewerk; denk aan openingsnummer van white2 en aan heel flight of the behemoth. diamant-vergruizende klanken zullen uw deel zijn.

melvinbloodyhand zei

ik zie je dan in utrecht, neem ik aan.

en wanneer zien wij elkaar weer als kosmonauten..

bas zei

ik ben wel van plan om naar utrecht te komen ja.

en kosmiseren: ik zal danny even mailen. die zit nu toch natuurlijk met zijn kindje, dus het is even afwachten hoe dat gaat lopen. anders een keer met zijn tweeen? kom ik je wel ophalen bij de trein ofzo. duo-improvs zijn ook erg leuk.

melvinbloodyhand zei

das ok,m

volgned weekend ben ik weer in het zuiden, ik kan dan za-overdag (moet 's avonds spelen), en zondag hele dag.

gr
melvin