24.2.05

rustig?

"ligt het aan ons of is het rustig aan het front der ge! wel! dige! platen?" staat er te lezen aan de kop van de nieuwste kindazeven, en daar zou ik het tot vorige best mee eens zijn geweest. maar als ik ga opnoemen wat ik de laatste week heb leren kennen, kan ik eindelijk stellen dat 2005 echt goed is begonnen op muzikaal gebied:

the mars volta - frances the mute
bj nilsen - fade to white
antony and the johnsons - i am a bird now (kwartje eindelijk gevallen)
william basinski - silent night
william basinski - variations: a movement in chrome primitive
bird show - green inferno
fu manchu - start the machine
death from above 1979 - you're a woman, i'm a machine
marsen jules - herbstlaub
red sparowes - at the soundless dawn

al eerder bekend:

shining - in the kingdom of kitsch you will be a monster
m83 - before the dawn heals us
boris - dronevil

nog zeker te beluisteren:

robotobibok - nawyki przyrody
six organs of admittance - school of the flower
daft punk - human after all
m.i.a. - arular
l'altra - different days
caribou - the milk of human kindness
autechre - untilted
tarwater - the needle was travelling

prachtig toch?

4 opmerkingen:

Martijn zei

Nu ben ik al enthousiaster over 2005 dan over heel 2004, vooral dankzij DFA '79.

Ludo zei

ik weiger over dit soort zaken een tipje van de sluier los te laten voor eind november.

:P

bas zei

ik neem het woord 'j**rl*st' dan ook nergens in mond. maar er zijn plots een hoop mooie platen verschenen, en dat is eigenlijk best opvallend.

Anoniem zei

DFA '79 is van 2004 :P