5.2.05

he's alive!

even een update, ook al heb ik mijn laptop nog niet terug. bij fujitsu-siemens zijn ze er eindelijk over uit dat het een kapotte batterij betreft, daar hebben ze negen werkdagen over gedaan. toen wilden ze dat ding in rekening brengen, dus het proces om hen aan het verstand te peuteren dat het toch echt onder de garantie valt heeft ook nog een hele dag in beslag genomen. pas nu hebben ze de batterij besteld - hij was ook nog eens niet op voorraad. heel fijn.

gelukkig heb ik een heel aantal mooie concerten om naar uit te kijken. leest u even mee?

19.02, hasselt: sonore
drie freejazz saxofonisten (brotzmann, vandermark en gustafsson) die zonder ritmesectie of andere instrumentalisten de vrije jazz gaan verkennen.

22.02, brussel: the mars volta
verdere woorden overbodig. nu alleen nog hopen dat de ab-club niet moeilijk doet over de boogde gastenlijstplaats, want het concert is al weken uitverkocht.

04.03 & 05.03, hasselt: femmes, a female exploration
twee dagen vrouwen in de avantgarde: zeena parkins, ikue mori, agf, heather leigh, en nog heel veel anderen.

09.03, tilburg: supersilent
als zowel deathprod als arve henriksen in de line-up zitten moet je toch een verdomd goede reden hebben om niet gaan.

22.03, utrecht: sunn o))) & boris
uw definitie van het begrip doom zal deze avond aan stukken worden gescheurd. ook niet te missen: het voorafje van the thing in de ekko, heftige mix van freejazz en garagerock.

07.04, hasselt: jaga jazzist & shining
de twee meestbelovende bands van noorwegen samen op een belgisch tourtje. waarom nu niet in nederland? belachelijk. nieuw werk van jaga heb ik nog niet gehoord, maar het net verschenen in the kingdom of kitsch you will be a monster van shining is een sensatie. totaal anders dan de vorige twee pure jazz albums hoor je nu ouwe king crimson, naked city, supersilent, vrije coltrane-jazz. heftige shit ja. ben benieuwd!

09.04, tilburg: roadburn festival
sunn o))), electric wizard, alabama thunderpussy, space ritual, high on fire...

mooie vooruitzichten dus, zeker als savoy grand aankondigt dat hun nieuweling people and what they want deze of volgende maand uitkomt, en dat dit jaar ook nog een nieuwe van the white birch gaat komen.

zo, en nu ga ik een ipod kopen. ik vind dat ik dat wel verdiend heb na mijn jurylidmaatschap bij de - eufemistisch uitgedrukt - tegenvallende voorrondes voor de nu of nooit bandcompetitie. finaleplaatsen zijn er voor superhero, delphian, reflexy, mindfold en de voor mij absolute uitschieter super 88. deze laatste maakt een bijzonder coole en lekkere mix van the blues explosion en motorpsycho en mag wat mij betreft winnen.

nog een laatste aanvulling: willem is met son of the silent age ook toegetreden tot de blogosphere. welkom willem!

6 opmerkingen:

rizzx zei

04.04 & 05.03? wat raar...

anyhow, ik probeer daar zeker bij te zijn.

bas zei

verbeterd! ik ga er zeker ook proberen te zijn, maar het gaat wel erg druk worden allemaal, zeker nu ik er achter ben gekomen dat supersilent op 9 maart in tilburg speelt. snel even erbij zetten!

en waarom niet in nl wat betreft jj en zeena & ikue? ik snap het ook niet, maar soms is het dus nelemaal niet zo erg om limburg te wonen ;-)

de ipod gisteren niet kunnen krijgen, hij is op het moment even niet leverbaar, ook niet online (de 20 gb versie). best balen eigenlijk.

O. L. Muñoz Cremers zei

Ach er zijn belangrijkere dingen in het leven. Zoals dat stokje. ;)

willem zei

dank je, bas :-)

weet jij of er elders in NL nog optredens van supersilent zullen plaatsvinden? de rune grammofon site geeft in feb. enkel een optreden in rome...

bas zei

dat stokje gaat zeker nog komen, maar mijn hoeveelheid mp3's weet ik even niet meer. nog even wachten dus.

en wat betreft supersilent: 9.3 in tilburg, 10.3 in a'dam en 11.3 in brussel.

Anoniem zei

heres one mp3 of the new savoy grand album to download:
http://www.glitterhouse.com/index.asp?lang=d&mode=download&submode=&id=64&searchfor=&searchmode=&pos=&wk=&rnd=0%2C9754602&s1=&s2=&incs=false

great song that is