5.10.05

nog 'ne choco, astemblieft

ik hou niet van slappe koffie. of van koffie met melk en/of suiker. koffie moet sterk, zwart, bitter en heet zijn, liefst een echte italiaanse espresso (of nog beter, een ristretto) vergezeld van een glaasje ijswater.

ik hou niet van melkchocolade. veuls te zoet. pure chocola is al beter maar nog niet geweldig. gelukkig heb ik nu echte chocolade geproefd. 99% cacao, enorm sterk, extreem bitter, puurder dan puur. mijn hele mond trekt er van samen. hetzelfde als bij de espresso ja. puur genieten, maar wel met mate, want als je meer dan twee stukjes op je tong laat smelten kun je niets anders meer proeven.

het mooist is het natuurlijk als je een espresso en een paar stukjes 99% chocola combineert. een zeer krachtige, bittere smaakexplosie - het glaasje ijswater is niet alleen voor de sier.

(alleen te krijgen bij de bijenkorf.)

2 opmerkingen:

Martijn zei

Gisteren gekeken bij de Bijenkorf, maar ik zag het niet. Wel chocola met vruchten, maar dat vind ik een abominatie.

Hou trouwens zowel van melk (voor de romige, volle smaak) als puur (voor de cacaokick.) Moet het wel goede melk en puur zijn. Slechte melk is een niet-romige hap suiker, slechte puur is zuur (omdat de azijn niet goed uit de cacao verwijderd is, dat kost veel tijd.)

bas zei

hmm, in maastricht ligt hij wel.

melkchocola is vaak te zoet, puur inderdaad soms te zurig. chocla met vruchten kan heel lekker zijn; pure chocola met sinaasappel is geweldig, en aardbeien gedoopt in chocola ook.