18.4.05

nooit gedacht...

...toch nog gekomen: een silver mt. zion lied dat ik echt mooi vind. 'god bless our dead marines'. prachtige muziek, suite in drie delen, en zelfs efrims stem is ditmaal aan te horen. had de rest van de plaat ook maar zo goed geklonken, ik was acuut weer fan geworden.

nogmaals autechre: untilted mag dan volgens omar hun dubplaat zijn, ikzelf hoor toch meer freejazz en jaren zeventig miles erin terug. vooral die laatste eigenlijk, met al die frontale ritmes en heftig inkleuringen. de freejazz komt uit handen van 23e eeuwse bewuste robots.

mooie stream: stephen o'malley mixt het een en het ander aan elkaar voor een japans radiostation. u kunt zich wellicht een beetje voorstellen hoe dat gaat klinken. maar u hebt het fout. luister hier voor bewijs.

3 opmerkingen:

rizzx zei

heb je savoy grand al beluisterd? wat vind je ervan? het is wel erg loooooom maar er zitten prachtige momenten tussen. ik tob nog een beetje

bas zei

hoewel hij zeker goed is, wil hij me maar niet pakken. die vorige kwam veel harder aan. deze neuzelt toch niet iets teveel eigenlijk. jammer.

O. L. Muñoz Cremers zei

Fijn mixje van O'Malley. Ik had stiekem veel 60s freejazz verwacht maar zo'n knakker die wat aan klept heeft toch ook wel iets fijns.